У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
     В. О. Сухомлинський

Науково-методична лабораторія

"Технологічної підготовки майбутнього викладача природничо-математичних дисциплін"

Науково-методична лабораторія “Технологічної підготовки майбутнього викладача природничо-математичних дисциплін” створена на базі кафедри фізики та математики  механіко-математичного факультету Миколаївського університету імені В. О. Сухомлинського наказом ректора та схвалена Вченою радою Університету (протокол №28 від 26.06.2020 р.).

   Шановні освітяни, студенти магістратури, представники громадських організацій та всі, кого цікавлять проблеми природничо-математичної освіти і технологій STEAM запрошуємо до дискусії на сторінках науково-методичного журналу кафедри фізики та математики МНУ ім. В.О. Сухомлинського.
  Статті надсилати на електрону пошту molodwave@gmail.com протягом квітня місяця.

На базі науково-методичної лабораторії «Технологічної підготовки майбутнього викладача природничо-математичних дисциплін»:
– функціонує STEM-центр, в університетських студіях якого активно працюють STEM-майданчики: Майстер STEM, STEM-бліц та постійно діючі;
– з 2015 року двічі на рік проводяться фестивалі цікавої науки «Молодіжна хвиля»;
– розроблено та впроваджено два проекти-супутники відкритого освітнього проекту Крок до науки: «Дитячо-юнацький експериментаріум» і «Цікава наука-Online».

 

Створений на механіко-математичному факультеті навчально-практичний центр є основою інноваційного освітнього середовища, в якому здійснюється підготовка майбутніх вчителів фізики та математики. Ядром у структурі центру є університетські студії. Університетська студія як форма функціювання інноваційного освітнього середовища визначається нами як платформа освітньої діяльності особистості, що спрямована на створення якісного освітнього продукту на засадах сучасних підходів та принципів реформування освіти.

Концептуальною основою функціонування STEM-майданчиків є основні положення, які викладені в публікаціях викладачів кафедри
   1. Досягнення сучасної фізики: матеріали до уроку.
   2. Формування технологічної культури майбутнього викладача.
   3. Інноваційне освітнє середовище: технології створення.
   4. Освітні технології: вчитель фізики.
   5. Підготовка вчителя: сучасний вимір.
   6. Сучасна фізика в школі.
в щорічному науково-методичному журналі «Питання удосконалення змісту і методики викладання природничо-математичних дисциплін у середній і вищій школі»:
   Випуск 22, 2016 рік
   Випуск 23, 2017 рік;
   Випуск 24, 2018 рік;
   Випуск 25, 2019 рік;
   Випуск 26, 2020 рік;
   Випуск 27, 2021 рік
та закріплені в авторських свідоцтвах:
   STEM-майданчики як технологія трансдисциплінарного підходу в освітній діяльності в Новій українській школі,
      Університетські студії як інноваційна форма педагогічної освіти,
та інші.

Основна ідея проектів – дати можливість молоді вийти за межі звичного процесу навчання та ініціювати власні проєкти і розробки, проявити себе, як справжніх професіоналів-винахідників та науковців з інноваційним мишленням. Серед його учасників – студенти, викладачі, вчителі фізики, учні ЗЗСО міст Миколаїва, Херсона, Одеси та областей південного регіону, а також партнери: Управління молодіжної політики Миколаївської міської ради, ГО «Вітовка», ГО «Ти ж юрист», Миколаївський науково-методичний центр, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, тов. «Золотий колос», дизайн-студія «Ход конем», ЗВО І, ІІ рівня акредитації Миколаївський будівельний коледж, Миколаївський політехнічний коледж, ЗЗСО №31, ЗЗСО №3, ЗЗСО №51, Економічний ліцей №2, гімназія №4.

Студенти кафедри фізики та математики майстри проекту “Молодіжна хвиля” опановують технології моделювання інноваційного освітнього середовища на основі STEM підходу разом з провідними вчителями Миколаївського муніципального колегіуму Борисенко Максимом Юрійовичем та Борисенко Іриною Анатоліївною. Дослідження проводяться в одній з кращих в області учнівських STEM лабораторій.

     За участь в роботі VІІІ фестивалю цікавої науки, в університетських STEM-студіях, активну участь в проекті “Крок до науки” та перемогу в STEM-студії “Sciense Corporation” нагороди отримали вчителі, студенти та учні шкіл міста.

     Команда проекту «Крок до науки» щиро вітає одного з кращих майстрів проекту, випускника кафедри фізики та математики Дерев’янко Максима Сергійовича з призначенням на посаду начальника відділу освіти, молоді та спорту Баштанської територіальної громади.
     Бажаємо творчої наснаги, успіхів у роботі.
     Сподіваємося на плідну співпрацю.